środa, 17 października 2012

~~~Przepis~~~

W ostatnią sobotę wyprawiałam urodzinowe spotkanie dla mojego R., na którym byli nasi Rodzice i Rodzeństwo ze swymi Drugimi Połówkami. W tym miejscu chciałam się więc z Wami podzielić na pyszne ciasto, jakie postanowiłam zrobić :)

Ciasto piaskowe ze śliwkami


Składniki:

1 kg śliwek
250 g masła
180 g cukru
cukier waniliowy
5 jajek
2–3 łyżki mleka
500 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
masło i tarta bułka do formy
cukier puder do posypania

Do roboty! 

Śliwki opłukać, osuszyć, każdy owoc przekroić na pół i usunąć pestkę. Masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puch (proponuję użyć do tego miksera, bo inaczej ręka może odmówić posłuszeństwa). Ucierając, dodawać po jednym jajku i wlewać mleko. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Dodawać stopniowo do maślano - żółtkowej masy. Na końcu całość dobrze wymieszać. 1/3 ciasta wyłożyć na posmarowaną masłem i posypaną tartą bułką formę. Obłożyć śliwkami (możecie to również zrobić na zasadzie totalnej abstrakcji - trochę na górze śliwek, trochę na dole :). Przykryć pozostałym ciastem. Wierzch ciasta wyrównać. Piec ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C. Wystudzić. Wyjąć z formy i posypać cukrem pudrem. 



Ciasto jest naprawdę pyszne i bez wątpienia Wam wyjdzie :) Mój R. był zachwycony i zjadł wszystko to co zostało :)) no chyba, że ktoś nie lubi śliwek - w tym wypadku myślę, że nie będzie problemem umieścic w cieście owoców, które najbardziej lubicie :) 

Smacznego Kochane!

3 komentarze:

  1. ciasta ze śliwkami są pyszne :D

    organizuję na swoim blogu mały (naprawdę mały) konkurs i pomyślałam, ze nagroda może być w Twoim stylu ;)
    jak będziesz miała ochotę zerknąć, to zapraszam :)
    http://sweetworldofs.pl/2012/10/17/konkurs-nr-1/

    pomyślałam też, że ta strona z kuchennymi fartuszkami i akcesoriami może Cię zainteresować -> http://ilookandcook.pl/459793/fartuchy-kuchenne-dla-kobiet

    ps szkoda, że nie masz profilu bloga na facebooku - dotarłby do większej liczby osób.

    Pozdrawiam serdecznie!
    S (a.k.a. sweetgirl)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że również jesteś fanką ciast ze śliwką :)

    Dzięki za pomysł - chętnie skorzystam z propozycji i zainteresuje się bliżej owym konkursem/ręczniczkiem ;)

    odnośnie profilu na fb jest to więcej niż bardzo dobry pomysł :)) bardzo Ci dziękuje i pozdrawiam! :)

    LdV

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam się na przyszłość ;)

    Będę tutaj zaglądać, ale i tak jak stworzysz profil na fb daj znać :)
    (np pod konkursowym postem, albo na fb http://www.facebook.com/sweetworldofs )

    Pozdrawiam :)

    S

    OdpowiedzUsuń